S-Works Stumpjuper FSR 6fattie

Podaljšan novoletni vikend je bil glede razpoložljivega repertoarja koles približno v stilu iskanja prve zaposlitve – suša. Čim pa mi je pod roke prišel Scale 720 Plus, se mi je že naslednji dan ponudil še Specializedov paradni konj (in pol), S-Works Stumpjumper FSR 6fattie.

Istočasno sem tako pod isto streho imel dve gorski kolesi z 27,5+ pnevmatikami in če sem si še v petek med odskakovanjem po kamnih proti Šumečemu potoku potihem želel, da bi pol-debeluh pod menoj imel zadnje vzmetenje, mi je zakon privlačnosti že v soboto še enkrat znova želel pustiti dokazati svoj obstoj. Priložnost za primerjavo obeh koles in ugotavljanje, kaj mi osebno bolj ustreza, torej ne bi mogla biti boljša, vreme pa brez dvoma.

S-Works Stumpjumper FSR 6fattie je polno-vzmeteno gorsko kolo, ki bi ga še pred časom najbrž brez težav lahko imel pozicioniranega nekje na ozadju računalniškega namizja. Kolesa iz Meridine tovarne (še) danes marsikomu predstavljajo “mokre sanje” in čeprav pri Specializedovih cestnih okvirjih nimam prav nobenih zadržkov, me je tiste dni navdajal občutek, kakršnega sem poznal od Applovega iPhona. Kot da v roki držim drago črno škatlo za katero se zavedam, da sem plačal nekaj več, zato se v njej sam pri sebi tudi trudim iskati tisto razliko v ceni, ki pa je enostavno ne prepoznam, niti točno ne vem kaj “več” zaradi njenih omejitev od nje sploh pričakovati. Razumete mojo zadrego?

Komponente nameščene na Stumpjumperju FSR 6fattie so v stilu, ki ga od high-end modela, označenega z laskavim nazivom “S-Works”, tudi pričakujemo. Karbonski okvir, karbonski obroči in (načeloma) vse ostale najboljše/najdražje komponente, ki jih najdemo na trgu. Vse najboljše/najdražje gre seveda dobro z roko v roki s trendom, zato ni manjkal niti SRAM-ov sistem z enojnim prednjim zobnikom, XX1. Kako se v praksi obnese slednji, me je prav tako že dalj časa močno matral firbec, zato morda ob tej priložnosti kakšna beseda več tudi o 1×11.

V teoriji s takšnim prenosm skoraj v celoti pokrijemo praktično enako območje prestavnega razmerja, kot ga pri sistemu z dvema prednjima zobnikoma.

Stvar vseeno le ni tako preprosta, saj pri tem ne smemo zanemariti navora. To pomeni, da 1×11 sicer s prestavnim razmerjem res pokrije enako območje, vendar zahteva tudi junaćke noge. Cestni kolesar 28-zobni prednji zobnik na ravnem in v dolino hitro razvrti, zato se kmalu pojavi ideja o menjavi tega za 30 ali celo 32-zobnega. Drži, vse dokler ne začnemo razmišljati o vožnji navkreber…

indeks XX1 (28/10-42) XTR (24/11-40) XTR (34/11-40)
1 28 10 2,80 24 11 2,18 34 11 3,09
2 12 2,33 13 1,85 13 2,62
3 14 2,00 15 1,60 15 2,27
4 16 1,75 17 1,41 17 2,00
5 18 1,56 19 1,27 19 1,79
6 21 1,33 21 1,14 21 1,62
7 24 1,17 24 1,00 24 1,42
8 28 1,00 28 0,86 27 1,26
9 32 0,88 32 0,75 31 1,10
10 36 0,78 37 0,65 35 0,97
11 42 0,67 40 0,60 40 0,85

V resničnem življenju mnogo več kot nekaj nižja teža in (le načeloma) manj vzdrževanja, pomeni udobje in praktičnost. Mit, oziroma enojni zobnik lahko, razen če ne živimo pod gondolo, mirno ovržemo, saj se kljub trenutnim tehnološkim trendom, en zobnik za v hrib in drugi za po ravnem ter dolino še vedno izkaže za najbolj uporabno rešitev.

Zaradi odsotnosti prednjega menjalnika in posledično ene prestavne ročice manj, je na kokpitu tudi več prostora. Na tej poziciji krmila dobim asociacijo na potopno sedežno oporo Command Post IRcc, ki me je zelo navdušila, saj sem za vsak hupser našel eno od dvanajstih pozicij na sedežu, ki mi je najbolj ustrezala. Saj ne, da mi ob klasičnih treh karkoli manjka (razen večjega hoda), ampak temu rangu kolesa, to enostavno pritiče.

Največji dvom me je navdajal prav pri okvirju. Od kolesa, na katerem se bohoti napis “S-Works”, seveda ne bi pričakoval nič drugega kot karbonskih vlaken. Z vidika nižje teže primerljive rezultate dobimo tudi z dobrimi aluminijastimi okvirji, pa vemo, da je tista prava prednost karbona njegova togost. Če razliko, ko “pritisnem” Endura na 2,3″ “ozkih” pnevmatikah še prepoznam, se pri 3″ začnem spraševati o njegovem smislu. Geometrija tudi pri 6fattieju sledi preverjeni all-mountain formuli, zato vemo, da govorimo o “gugalnici” z 67° kotom vilice. Čeprav ob vsej tej opremi malo pozabimo na bistvo tega kolesa (“Jaz sem 6fattie”), nas prav to bistvo pusti ravnodušne. Vsak, še tako učinkovit pritisk na pedala, se nekolilo razočarano zaduši na deeebelih pnevmatikah in Foxovem vzmetenju. Njegovo togost sem še najbolj občutil, ko sem nekajkrat ponesreči vanj brcnil s kolenom. Res je trd. No, pa tudi lep. Vtis nekoliko popravijo karbonski obroči in če s čim, bi se nekoč morda nagradil s temi.

Kot se za sanjsko kolo spodobi, je tudi to malo zlato. Foxovo zračno vzmetenje Factory s premazom Kashima kolesarja res preko hribčkov znane pošihtarske trase zaziba v nekakšno 150 mm globoko MTB nirvano, kjer vse dela tako, kot mora.

Vseeno mu morda zaradi vremenske neprilike, ko sem večino časa z njim lahko le ril po snegu, delam malce krivice in razmišljam ali bi si do legitimnosti zaslužil še en test čez drn in strn po suhem. Tudi ko sem iz njegovih pnevmatik spustil že večino vsebine, je bila vožnja po nesteptanem snegu tako kot pri Scale-u 720 Plus, na meji užitnega. Vendar, a niso te razmere nenazadnje nekaj, za kar je tako kolo ustvarjeno? Ne morem verjet, da nisem uspel najti njegovega točnega namena.

Končna ocena? Na podlagi tehničnih specifikacij, ki jih prenese papir, bi ta morala biti blizu vrha. Na podlagi občutkov pa se izkaže, da je Stumpjumper FSR 6fattie kolo, za katero bi si želel, da ti je všeč in brez dvoma sem se mu za to en teden trudil dajati priložnost, pa me enostavno ni ganil, kot bi pričakoval.

V stilu Marcela Štefančiča jr. torej: ZADRŽAN+.

Moralni nauk tega testa bi lahko bil, da če kupujete kolo tipa 27,5+, ga vsekakor pred nakupom preizkusite. Ta nauk pa lahko mirno navežemo tudi na katerokoli drugo (gorsko) kolo.

Serijske specifikacije v grobem:

okvir karbonski
vilica FOX 34 Plus Factory / zrak / 150 mm hoda (3 stopnje)
zadnji amortizer FOX FLOAT Factory DPS
zadnji menjalnik SRAM XX1
prestavne ročice SRAM XX1
zavore Shimano XTR Trail (na testnem kolesu Shimano XT) / rotorja: 180 mm spredaj, 180 mm zadaj
gonilka SRAM XX1 / 28 zob
krmilo karbonsko (Specialized FACT) / 750 mm
sedežna opora Command Post IRcc / 125 mm hoda / 12 pozicij
kaseta SRAM XX1 / 10-42 zob
obroči Roval Traverse SL, carbon / 27.5 / TR
pnevamtike Specialized 6Fattie Purgatory Control & Ground Control / 3.00×27.5
teža 12.7 kg
MPC 8.999 €

Več o tehnikalijah pa tu.

Kolo je posodil JB Center. Iskrena hvala!

1 thought on “S-Works Stumpjuper FSR 6fattie

  1. Zanimiv opis.
    Kolesa sicer nisem preizkusil, pravzaprav se niti še nisem resno peljal s podobnim kolesom, se mi pa ob pogledu na sliko in specifikacije (npr 1 x11 ali 2 x 11, potreba po deeeebelih gumah, prednosti carbona v kombinaciji z debelimi gumami…) kolesa porodijo podobe misli kot jih je opazil in opisal Rok. Sploh pa šokira podatek zapisan v zadnji vrstici 🙂

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja